top of page

Ako to vyzerá, keď sa Vám "niekto" stará o pohľadávky?

  • Obrázek autora: Michal Bugar
    Michal Bugar
  • 29. 7. 2019
  • Minut čtení: 2

Aktualizováno: 14. 9. 2019

Spoločnosť Pohladavka s.r.o. (ide o skutočnú spoločnosť, avšak pre diskrétnosť sme meno zmenili) podniká v oblasti služieb v rámci EÚ. Svoju činnosť vykonáva na Slovensku a zamestnáva 35 zamestnancov. Spoločnosť využíva sieť dodávateľov aby zabezpečila ponúkané služby svojim zákazníkom v plnom rozsahu. Pre financovanie chodu organizácie využíva nastavenie platobných podmienok voči dodávateľom a zákazníkom prostredníctvom splatnosti faktúr (dodávateľské faktúry sú splatné v priemere 45 dní a odberateľské 30 dní). Pri zachovaní uvedených platobných podmienok, získava spoločnosť financie od dodávateľov na dobu 15 dní (dodávateľský úver), na financovanie svojich aktivít.

Zákazníci pri úhrade faktúr nie sú dôslední a často hradia po lehote splatnosti. Zákazníci so splatnosťou faktúr 30 dní uhrádzajú svoje záväzky na 45. deň, 60. deň, prípadne neskôr, spoločnosť sa dostáva do platobnej neschopnosti a nedokáže plniť svoje záväzky voči dodávateľom, zamestnancom a štátu.

Organizácia sa rozhodla osloviť spoločnosť ArbITAR s.r.o. so žiadosťou o pomoc pri nastavení systému riadenia pohľadávok. Spoločnosť ArbITAR zorganizovala stretnutie so spoločnosťou Pohladavka s.r.o. na ktorom si prešli aktuálny stav riadenia pohľadávok a cieľový stav, kde spoločnosť Pohladavka s.r.o. chce dlhodobo a udržateľne mať svoje pohľadávky. Úvodná analýza ukázala, že 75% pohľadávok je uhrádzaných pravidelne po lehote splatnosti. Táto situácia spoločnosti spôsobila úhradu dodávateľských faktúr taktiež v omeškaní. Čo mu začína spôsobovať problémy vo vzájomných obchodných vzťahoch. Spoločnosti sme navrhli konkrétny systém spravovania pohľadávok navrhnutý na mieru. Na úvod sme začali kontaktovať klientov s preverím, či faktúra je z ich strany v poriadku. Tak sme si zabezpečili zároveň získanie správnych kontaktov na finančných oddeleniach a nadviazanie prvotných vzťahov. Následne sme začali s pravidelným upozorňovaním neuhradených faktúr prostredníctvom systému upomienok v prípade faktúry po lehote splatnosti. Vopred nadviazaný kontakt nám zabezpečil veľmi rýchlu odpoveď klienta s informáciou dátumu úhrady. Podarilo sa nám dosiahnuť zníženie doby úhrady po lehote splatnosti. Keďže stále sme videli ešte priestor na zlepšenie úhrad, navrhli sme kontaktovanie zákazníka pár dni pred lehotou splatnosti s informáciou o blížiacej sa splatnosti faktúry. Klientovi sme pripomenuli, že v priebehu niekoľkých dní bude faktúra splatná a požiadali sme ho o informovanie, v prípade akýchkoľvek nezrovnalostí. Tento krok spôsobil, že sa zákazník zaoberal faktúrou a jej úhradou ešte pred termínom splatnosti.

Následná analýza ukázala, že platobná disciplína zákazníkov spoločnosti Pohladavka s.r.o. sa zlepšila celkovo 23 %-ných bodov. V porovnaní pohľadávok nad 30 dní po lehote splatnosti, ktoré na začiatku našej spolupráce predstavovali 70 % celkových pohľadávok v omeškaní, sa nám toto číslo podarilo znížiť na 40 % celkových pohľadávok v omeškaní Vďaka tomu spoločnosť navýšila svoj cashflow a zlepšila krátkodobú platobnú schopnosť. To viedlo k okamžitému zlepšeniu dodávateľských vzťahov. Od úvodného stretnutia spoločností ArbITAR a Pohladavka s.r.o. ubehlo viac ako pol roka. Naša spolupráca dosiahla svoj prvý míľnik, a to v znížení pohľadávok po lehote splatnosti. Ďalší ciel je dosiahnutý stav udržať. Ako sa nám to podarilo? Napíšte nám a radi sa s vami stretneme.

 
 
 

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Komentáře


Post: Blog2_Post
bottom of page